• l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    Inscripcions obertes fins el 6 de maig a les 15:00h! Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3

Francisco Oteo, professor d'empresa i entorn econòmic empresarial de l'activitat publicitària de la Universitat Abat Oliba - CEU encapçala el Seminari del Mes que tindrà lloc dilluns 30 de juny de 19 a 21h a la Sala d'Actes del CPAC (C. Casp, 130. Barcelona).

El branded content o brand content és una tècnica publicitària consistent a considerar natural la publicitat, incloent-la de manera no intrusiva, no tan sols en un contingut audiovisual, sinó com a fil conductor d'un d'aquests continguts.

Com les mateixes paraules indiquen, es tracta de crear continguts en els quals les marques tinguin protagonisme. Aquest protagonisme ha de ser subtil i concorde al guió, perquè el consumidor ho percebi com una informació natural, és a dir, no coercitiva en la potencial compra. L'important és considerar a les marques com alguna cosa inherent a la societat en la que vivim. Es tracta, en definitiva, d'encapsular la publicitat, de barrejar-la en les càpsules audiovisuals.

Estem davant d'un canvi de model que pocs van aventurar a pronosticar i ara molts miren amb atenció, perquè s'han trencat les barreres de la vergonya publicitària i la societat està cansada que li diguin que la publicitat és malèfica i diabòlica. És cert que hi ha publicitat d'aquest tipus, com la telefònica intrusiva, però la publicitat que tots coneixem, si està ben feta, és el millor lubrificant per a l'economia de mercat,  i si a més, té la capacitat de finançar a la indústria audiovisual, molts productors començaran a tenir al branded content com una esperança en aquests temps de crisis.

Francisco Oteo

Nascut a Barcelona en 1957. Casat i pare d'un fill. Llicenciat en Ciències Econòmiques, Sociologia i Politologia per la Universitat de Barcelona i doctorant en Humanitats per la Universitat Abat Oliba-CEU, amb una tesi relacionada amb el branded content.

Ha exercit càrrecs executius a Henkel Ibèrica, Tagg, Central Mitjana, Difusió & Audiències i Aenne Basta Verlag.

Fundador del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, amb carnet de col•legiat nº 2, ha estat docent a la Universitat de Girona, CEF-UDIMA i Blanquerna-Ramon Llull. En l'actualitat ho és de la Universitat Abat Oliba-CEU.

L'entrada al seminari és gratuïta i cal confirmar assistència al web del CPAC.

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat