Organigrama

organigrama2

L’Acadèmia del Cinema Català es composa d’una Assemblea General i es regeix per la Junta Directiva. La Junta Directiva actual està formada per deu socis de l’Acadèmia. L’Equip de Govern assisteix al president en les seves funcions executives i administratives.

  • Presidenta Isona Passola
  • Vicepresident Joan Bas
  • Secretària Judith Colell
  • Tresorer Agustí Argelich
  • Vocals Josep Maria Civit, Maria Molins, Paco Poch, Sílvia Quer, Edmon Roch i Eduard Sola

El càrrec de directora l'ocupa Laia Aubia que és qui exerceix l'organització, coordinació i supervisió dels diferents serveis que ofereix l'Acadèmia.

  • Isona PassolaIsona Passola

    És llicenciada en Història Contemporània. Productora, guionista i directora cinematogràfica. És fundadora de Massa d'Or Produccions des d’on ha produït llargmetratges, documentals i pel·lícules per a televisió entre els quals destaquen El pianista (Mario Gas, 1998), El mar (Agustí Villaronga, 1999), De nens (Joaquim Jordà, 2003), Mirant al cel (Jesús Garay, 2008), Pa negre (Agustí Villaronga, 2010), guanyadora de 13 Premis Gaudí i 9 Premis Goya, Incerta glòria (Agustí Villaronga, 2017) o La vida sense la Sara Amat (Laura Jou, 2019). Ha dirigit els documentals Cataluña-Espanya (2009) i L'endemà (2014). És presidenta de l'Associació de Productors Independents del Mediterrani (APIMED), amb seu a Barcelona, i des del 2018 és membre del consell d’administració de Betevé. Ha exercit la docència en l'àmbit del guió cinematogràfic a la Facultat de Ciències de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull i ha sigut vocal del Consell Nacional de la Cultura i les Arts entre el 2012 i el 2019.
  • jbasJoan Bas

    És soci fundador de la productora Diagonal TV, i ha desenvolupat la seva carrera professional en l’àmbit de la realització i la producció televisiva.  La seva trajectòria en la ficció audiovisual comença després de passar per la ràdio i la realització de diferents programes televisius a TVE. Però és a TV3, com a Cap de programes de ficció, on crea, juntament amb Josep Maria Benet i Jornet, la primera sèrie diària del territori espanyol: Poblenou. També a Televisió de Catalunya, participa com a director de producció executiva a diferents sèries com La Lloll, Estació d’enllaç, Pedralbes Centre, Rosa, Vostè mateix, Secrets de família, Nissaga de poder i Les Teresines. A partir de 1997, ja des de Diagonal TV i juntament amb Jaume Banacolocha, es fa càrrec de la producció executiva de sèries com Calle nueva, Ambiciones, Temps de silenci, Rías Baixas, Mirall trencat, Ventdelplà, La Señora, Amar en tiempos revueltos o Infidels, entre d’altres, i dels llargmetratges Va a ser que nadie es perfecto (Joaquim Oristrell, 2006), La corona partida (Jordi Frades, 2015) i The Bookshop (Isabel Coixet, 2016), entre d’altres, així com de la sèrie i TV movie La catedral del mar (Jordi Frades, 2019).
  • jcolellJudith Colell

    És llicenciada en Història de l'Art i té el Certificate in Film de la Universitat de Nova York. Ha dirigit els llargmetratges El domini dels sentits (col·lectiu), Dones (2001), premiat als festivals de Sitges, Lorca i Vitòria entre d'altres, 53 dies d'hivern (2007), presentat al Festival de Sant Sebastià, millor actriu al Festival de Tolouse i nominada a 10 Premis Barcelona, i Elisa K (2010), Premi especial del jurat a Sant Sebastià, Menció especial del jurat a Nantes, Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i nominada a 5 premis Gaudí i al Goya al millor guió adaptat entre altres. També ha dirigit les ficcions televisives Positius (2008), Fragments (2003), Radiacions (2012) i L'últim ball de Carmen Amaya (2014). La seva última pel·lícula, Aura (2020), és una coproducció entre Espanya i República Dominicana. Ha sigut vicepresidenta de l'Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España entre els anys 2011 i 2015 i actualment és membre de la Junta. És directora del Grau de Comunicació Audiovisual i professora a Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.
    és llicenciada en Història de l'Art i té el Certificate in Film de la Universitat de Nova York. Ha dirigit els llargmetratges El domini dels sentits (col·lectiu), Dones (2001), premiat als festivals de Sitges, Lorca i Vitòria entre d'altres, 53 dies d'hivern (2007), presentat al Festival de Sant Sebastià, millor actriu al Festival de Tolouse i nominada a 10 Premis Barcelona, i Elisa K (2010), Premi especial del jurat a Sant Sebastià, Menció especial del jurat a Nantes, Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i nominada a 5 premis Gaudí i al Goya al millor guió adaptat entre altres. També ha dirigit les ficcions televisives Positius (2008), Fragments (2003), Radiacions (2012) i L'últim ball de Carmen Amaya (2014). Ha sigut vicepresidenta de l'Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España entre els anys 2011 i 2015 i actualment és membre de la Junta. És directora del Grau de Comunicació Audiovisual i professora a Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.
  • aargelichAgustí Argelich

    És director i programador del Filmets Badalona Film Festival des del 2001 i del BCN Sports Film des del 2010. És membre del Consell de continguts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i ha estat productor de programes de TV3 com Informatius 3/24, Cinema 3 o Tria 33. Des de 2005 dirigeix el programa de curtmetratges Curtcircuit 33. Entre els anys 1991 i 2002 va ser cap de fotografia i documentació audiovisual de COOB 92 Fundació Barcelona Olímpica, i de 2003 a 2005 va exercir aquest càrrec amb motiu del Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004. És membre de la junta directiva del CFF - Catalunya Film Festivals i membre del FICTS (Federation International Sportive Cinema et Télévision). Ha dirigit els curtmetratges Preludi en ja, Els darrers paradisos, Kíron, Bon dia Malta, Jívaros reductores de Cabezas o La trista vida d’un home modern, entre d’altres, i ha sigut ponent en conferències sobre el curtmetratge i la seva indústria a Clermont-Ferrand, Cannes, Regard Saguenay Quebec o Aix-en-Provence.
  • jmcivitJosep Maria Civit

    És director de fotografia des de l'any 1986. Graduat en Història de l’Art per la Universitat Autònoma de Barcelona i en Fotografia i Disseny Gràfic per l’Escola EINA de Barcelona. Ha treballat amb directors com Bigas Luna, Monte Hellman, Guillermo Fesser, Daniel Calparsoro, Paul Leduc, Susan Seidelman, Joel Joan, Agustí Villaronga, Carlos Saura, Michael Bray, Ken Wiederhorn, Claude Gaignare, Rosa Vergés, Marion Hänsel, Judith Colell, Jaime Camino, Albert Solé, Leopoldo Pomés, Mireia Ros, J.A. Salgot, Adrian Noble, Juanma Bajo Ulloa i Lluís Danés. És membre fundador de l’Acadèmia del Cinema Català i membre de l'Associació Espanyola de Directores i Directors de Fotografia (AEC). Va rebre el Premi Gaudí per la seva fotografia a El Rey de La Habana (2015) i a Incerta Glòria (2018), ambdós films dirigits per Agustí Villaronga. El seu treball més recent en l’àmbit del cinema ha estat la direcció de fotografia del film Nacido Rey (2019), la primera coproducció entre Espanya, l’Aràbia Saudí i el Regne Unit, dirigida també per Villaronga.
  • mmolins2Maria Molins

    És llicenciada per l'Institut del Teatre. Amb més de 20 anys de trajectòria professional, és una actriu habitual en muntatges al Teatre Lliure o al Teatre Nacional de Catalunya, i fa temporades en teatres de Madrid com el Centro Dramático Nacional o el Pavón. També és coautora de l'espectacle Cabareta del Festival Grec 2017. Ha treballat en sèries de televisió i minisèries com 14 d'abril. Macià contra Companys (Manuel Huerga, 2011), Olor de colònia (Lluis Maria Güell, 2012) o Vida privada (Sílvia Munt, 2017). Al cinema, la seva gran passió, hi arriba de la mà de Ventura Pons i protagonitza llargmetratges com A la deriva (Ventura Pons, 2009), que li val una nominació als Gaudí, Fill de Caín (Jesús Monllaó, 2013) o la coproducció internacional Seve the movie (John-Paul Davidson, 2014). El 2012 guanya el Premi Gaudí a la millor protagonista femenina gràcies a la seva interpretació a El bosc, d’Oscar Aibar, i el 2017 coprotagonitza El árbol de la sangre, de Julio Medem. Recentment ha treballat en les sèries de televisió Todo por el juego (2018-2019) i Servir y proteger (2019-2020).
  • ppochPaco Poch

    És doctor en Comunicació audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Ha sigut fotògraf de l’“Agence Culturelle Pompignane” i cap de producció de films com Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón (Pedro Almodóvar, 1980), Navajeros (Eloy de la Iglesia, 1980), Barcelona sur (Jordi Cadena, 1981), Tras el cristal (Agustí Villaronga, 1986) o Angustia (Bigas Luna, 1987), entre d’altres. Més tard funda la seva pròpia productora, Mallerich Films, a través de la qual produeix obres de directors com José Luís Guerin, Manuel Huerga o Isaki Lacuesta. El seu film més recent és Entre dos aguas (2018) de Lacuesta, que es va endur el Gaudí a Millor pel·lícula en llengua no catalana. També és distribuïdor de cinema a través de la marca de Paco Poch Cinema, estrenant pel·lícules de Béla Tarr, Mia Hansen-Løve, Sharunas Bartas o Bruno Dumont. Va ser un dels fundadors de Catalan Films, coordina la secció audiovisual de la revista Serra d'Or i ha estat professor de Producció audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra. Actualment dirigeix també el Màster de Producció cinematogràfica de la UVIC i l'ECIB.
  • squer2Sílvia Quer

    És directora de cinema, sèries i llargmetratges per a televisió. Ha dirigit varies sèries mítiques de la televisió pública catalana com Poble Nou (1993-94), Secrets de família (1995-96), Nissaga de poder (1996-97) o Laberint d’ombres (1998), passant després a la direcció en sèries d’àmbit estatal com Gran Hotel (2012-13) i Velvet (2014) d’Antena 3 o la segona temporada de la sèrie de Netflix Elite (2018-2019). També en televisió ha dirigit diverses pel·lícules o mini-sèries destacades com 23-F, el día más difícil del rey (2009) i la coproducció amb Suïssa La llum d’Elna (2016), ambdues guanyadores del Premi Gaudí a la millor pel·lícula per a televisió, Operación Jarque (2010), per la qual va ser nominada als premis Emmy, La Xirgu (2015) o La dona del segle (2019). Pel que fa a llargmetratges cinematogràfics, l’any 2003 va dirigir Febrer, protagonitzada per Julio Manrique, Laura Conejero i Mercedes Sampietro.
  • erochEdmon Roch

    És llicenciat en Història de l'Art per la UB. La seva trajectòria en producció cinematogràfica conté títols com Set anys al Tibet de Jean-Jacques Annaud (1997), la primera i la tercera entrega de Les maletes de Tulse Luper (Peter Greenaway, 2002/04), Barcelona (Whit Stillman, 1994), El efecto mariposa (Fernando Colomo, 1995) o The Last Days of Disco (Whit Stillman, 1998). El 2004 funda la seva pròpia productora, Ikiru Films, amb Victòria Borrás. És a través d’aquesta que concep, com a guionista, director i productor, Garbo, l'home que va salvar el món (2009), guanyador del Goya a Millor documental, Gaudí a Millor guió i documental i Giraldillo d’Or al Millor documental europeu. La seva filmografia també inclou èxits com El Perfum. Història d’un assassí (Tom Tykwer, 2006) o Biutiful (Alejandro González Iñárritu, 2010). Ha produït films com Bruc, la llegenda (Daniel Benmayor, 2010), les dues entregues del gran èxit de taquilla Tadeu Jones (Enrique Gato, 2012 i 2017, junt amb David Alonso) per les quals es va endur el Gaudí i el Goya a Millor pel·lícula d’animació; Lope (Andrucha Waddington, 2010), Promoción Fantasma (Javier Ruiz Caldera, 2012), Séptimo (Patxi Amezcua, 2013), El Niño (Daniel Monzón, 2014), per la que també va obtenir el Goya i el Gaudí i a la Millor direcció de producció, Atrapa la bandera (Enrique Gato, 2015), Goya a Millor pel·lícula d’animació; i, més recentment, destaquen els títols El cuaderno de Sara (Norberto López Amado, 2017), El Pacto (David Victori, 2018), Yucatán (Daniel Monzón, 2018), El viatge de la Marta (Staff only) (Neus Ballús, 2019), Adú (Salvador Calvo, 2019) i Sanmao: la núvia del desert (Marta Arribas i Ana Pérez, 2020).
  • esolaEduard Sola

    Es gradua a l’especialitat de guió de l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya). Com a projecte final de carrera escriu i dirigeix Lunático, que s’estrena al Festival de Cinema Europeu de Sevilla. D’entre els primers títols de la seva filmografia destaquen els guions de Barcelona, nit d’estiu (Dani de la Orden, 2013) i Tots els camins de Déu (Gemma Ferraté, 2014), que donen la primera embranzida a la seva carrera. A aquests els segueixen Quatretondeta (Pol Rodríguez, 2016) i Barcelona, nit d’hivern (Dani de la Orden, 2015), guió pel qual és nominat als Premis Gaudí 2016. L’any següent estrena María (y los demás) (Nely Reguera, 2016) nominada a Millor comèdia als Premis Feroz 2017 i guanyadora del Mestre Mateo a millor guió i millor pel·lícula. Per a televisió ha escrit la sèrie d’animació Quatre amics i mig per a ZDF, Cites i Benvinguts a la família per a TV3 i Sé quién eres per a Telecinco. També les pel·lícules històriques Ebre, del bressol a la batalla (2018), guanyadora del Gaudí a Millor pel·lícula per a televisió, i Èxode (2019), ambdues dirigides per Román Parrado. Les seves feines més recents en el món del llargmetratge són el film d’animació Black is Beltza (Fermín Muguruza, 2018) i els propers títols de Paco Caballero (Donde Caben Dos) i Nely Reguera (El Nieto), encara en producció.
  • Laia AubiaLaia Aubia

    Llicenciada en Comunicació Audiovisual i Postgrau en Gestió Cultural per la Universitat Pompeu Fabra. La seva experiència en el sector audiovisual comença com a investigadora al Departament de Periodisme i Comunicació de la mateixa universitat i continua amb la Coordinació de la Barcelona-Catalunya Film Commission entre el 2007 i el 2010. 

    Des del 2010 fins el 2018 ha dirigit l'àrea de distribució del Festival DocsBarcelona i la seva xarxa d'exhibició documental formada per més de 90 sales a l'estat espanyol, Xile i Colòmbia. Alguns dels documentals que ha distribuït han estat la nominada als Goya Amazona (Clare Weiskopf, 2017), La Teoria Sueca de l'Amor (Eric Gandini, 2016) i ¡Vivan las Antípodas! (Víctor Kossakovsky, 2012). Entre els títols catalans destaquen la guanyadora d'un Gaudí Game Over (Alba Sotorra, 2015) i Joana Biarnés, una entre tots (Jordi Rovira, Òscar Moreno, 2016).Ha estat Productora Executiva i programadora del DocsBarcelona, així com membre del jurat al Festival de Cinema Colombià de Barcelona i a l'Agora Film Market del Festival Internacional de Tessalònica. 

banner inscripcionsgaudi2020 webacc