• l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    l'Acadèmia del Cinema Català obre les inscripcions del XI Premi Pepón Coromina

    Inscripcions obertes fins el 6 de maig a les 15:00h! Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3


L'edició d’enguany del festival tindrà lloc online del 19 al 31 de maig a través de Filmin

La programació inclou un total de 35 documentals (28 llargmetratges i 7 curts), dels quals destaquen 12 produccions catalanes. 

En la secció oficial Latitud, la secció competitiva que agrupa els millors documentals de la Península Ibèrica i Amèrica Llatina, s'hi podran veure els llargmetratges La nova escola, dirigit per Ventura Durall, amb producció de Nanouk Films, que s'endinsa en el procés d'innovació educativa a Catalunya; i ¿Puedes oírme?, dirigit per Pedro Ballesteros, amb producció de Mallerich Films Paco Poch i Laura Medina, on es retrata l'obra i la personalitat de l'artista Jaume Plensa. 

La secció competitiva més arriscada del festival, What the doc!, inclourà el títol Salka a la terra de ningú, un llargmetratge dirigit per Xavi Herrero i amb producció de Cosersinhilo Producciones. El film està protagonitzat per Salka, una jove de Mauritània que decideix abandonar el país agafant el tren del Sàhara disfressada de noi. 

Pel que fa a les sessions especials fora de competició, es podrà veure el documental sobre l'univers creatiu del músic Pascal Comelade Constel·lació Comelade, dirigit per Luis Ortas i produït per Cinètica Produccions, IB3, 24 images, France Télévisions, Les Films de la Boussole i Mallerich Films Paco Poch.

Pel que fa a la secció DOC-U, l'espai dedicat a les produccions sorgides dels centres d'estudis superiors de Catalunya, hi competiran un total de 6 curtmetratges: Bona nit vida, dirigit per Natalia Ayala, Paloma Martínez, Christian Medrano, Natalia Rabaneda i Laia Sanz; I Am a Sex Worker, dirigit per Jorge Pérez, Daniela Reyes, Jocelyn Hardman, María Prada i Ferran Coscuella i produït per UAB - Màster Documental Creatiu; Jorge, retrato de un volcán, dirigit per Antón Surís i produït per l'escola Bande à Part; Mareas ocultas, de Mònica Cambra, amb producció de la Universitat Pompeu Fabra; Personaje Personaje, dirigit per Renata Rezenade, Maria Begoña Izquierdo i produït per ESCAC Films; i This is Bosnia, l'altra cara d'Europa, dirigit i produït per Anna Armengol.

Per últim, les sessions dirigides al públic escolar adolescent comptaran amb dos documentals de producció catalana: Lo que dirán, dirigit per Nila Núñez i produït en el marc de la UAB - Màster Documental Creatiu; i Me llamo Violeta, dirigit per David Fernández de Castro i Marc Parramón, amb producció de Polar Star Films i Mediapro, que va rebre el Premi del públic i el Premi Amnistia Internacional en la passada edició del festival. 

A banda de la programació de pel·lícules, l'edició online del DocsBarcelona manté i potencia la part dedicada a la indústria. Els dies 26, 27 i 28 de maig tindran lloc les activitats de finançament: el Public Pitch, on hi participen 10 projectes seleccionats en fase de desenvolupament; el Rough Cut Pitch, amb 4 projectes en fase de muntatge; els Speed Meetings, on els projectes seleccionats tenen reunions privades online de 15 minuts de durada amb finançadors i commissioning editors. Entre els títols seleccionats per a les diverses activitats trobem els catalans: Pol, de l’acadèmic Fèlix Colomer (Forest Film Studio); Science Fiction, de Francisco Forbes, Matthew Barton, Ferran Romeu Sunyer (Nanouk Films); The Monster (The Other), de Marc Parramon i Amets Arzallus (Massa d’Or Produccions); Dancing Madness, de Marta Espar (Reporters); La Singla: Breaking the Silence, de Paloma Zapata (Fábrica Naranja de Películas); Montse Watkings: Kamakura Tales, de Chelo Alvarez-Stehle (innerLENS Productions) i Dolphin Trainer, de Luis Ansorena i Ernest Riera (Polar Star Films). Enguany per primera vegada s'ha facilitat un espai únic de finançament per a sèries documentals en desenvolupament, sota el nom de Doc Series Forum, en el que participaran les catalanes Honorable, d’Isaki Lacuesta (Nanouk Films); River of Life, d’Enric Bach, Xavier Aldekoa (Producciones del Barrio) i The Last Generation, de Rune Andersen & Natalie Haft (Padi Productions).

Les jornades professionals també ofereixen diverses xerrades i master classes d’inscripció gratuïta sobre temes diversos com els reptes de la indústria documental i dels festivals després de la crisi del Coronavirus o el perjudicis inconscients determinats per la mirada de qui fa el documental. Entre les programació de xerrades, destaca també la dedicada als elements que influeixen en la construcció de la història més enllà de la mirada del director/a, amb l’acadèmic Bernat Aragonés (Antaviana Films), Víctor Coronado (Music Library) i la directora de fotografia Núria Roldós.  


Més informació aquí.

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat