• L’Acadèmia del Cinema Català recupera la memòria del cinema quinqui, icona de les perifèries urbanes durant la Transició

    L’Acadèmia del Cinema Català recupera la memòria del cinema quinqui, icona de les perifèries urbanes durant la Transició

    Un itinerari virtual per les seves localitzacions emblemàtiques i un acte a L'Hospitalet de Llobregat reivindicaran el gènere el 28 de febrer Llegir més
  • Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    Creatura, 20.000 especies de abejas i Saben aquell coronen el palmarès dels Premis Gaudí 2024

    1.400 assistents han viscut la setzena edició dels Premis Gaudí al CCIB-Centre de Convencions Internacional de Barcelona Llegir més
  • Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    Rosa Vergés, Gaudí d’Honor-Miquel Porter 2024

    L’Acadèmia reconeix per primer cop amb aquest premi una cineasta pionera, clau en el relleu del cinema espanyol en els anys noranta Llegir més
  • 1
  • 2
  • 3


La 22a edició del Festival de Málaga tindrà lloc del 15 al 24 de març amb més d’una trentena de produccions amb segell català, entre les quals hi ha la pel·lícula inaugural del certamen

El Festival de Málaga es consolida en la seva 22a edició com un gran esdeveniment internacional del cinema espanyol i llatinoamericà. D’entre les 210 seleccionades pertanyents a 26 països diferents que configuren la programació de l’edició, hi destaquen un gran nombre de produccions catalanes. 

Les repassem:

L’encarregada d’inaugurar el festival serà la coproducció catalana Taxi a Gibraltar (Atresmedia Cine, Ikiru Films, Sacromonte Films) d’Alejo Flah, protagonitzada per Dani Rovira, Joaquin Furriel i Ingrid García Jonsson. La pel·lícula compta amb fotografia de la catalana Gris Jordana.

A la secció oficial de llargmetratges, dels 22 títols títols a competició n’hi trobem 4 catalans: 7 raons per fugir  (Producciones del Interior, No Hay Banda, Compacto) dirigida per Esteve Soler, Gerard Quinto i David Torras i protagonitzada pel gran elenc d’actors catalans Sergi López, Francesc Orella, David Verdaguer, Jordi Sánchez, Alain Hernández, Aina Clotet, Vicky Peña, Ramon Fontserè i  Àgata Roca; Els dies que vindran (Lastor Media, Avalon) dirigida per Carlos Marques-Marcet (director de la guardonada amb el Gaudí a Millor pel·lícula en llengua no catalana Tierra Firme) i escrita per Carlos Marques-Marcet, Clara Roquet i Coral Cruz amb Maria Rodríguez Soto i David Verdaguer com a protagonistes; Dani de la Orden amb Litus (Litus Audiovisual, Álamo Producciones Audiovisuales, Neón Producciones, A Contracorriente Films) escrita per Marta Buchaca i amb Quim Gutiérrez i Miquel Fernández com a actors catalans; i Staff Only (Ikiru Films, El Kinògraf, La Terraza Films, Turanga Films, Les Films Hatari) de Neus Ballús (directora de La plaga, Millor pel·lícula als Gaudí l’any 2014), escrita conjuntament amb Pau Subirós i protagonitzada per Elena Andrada, Sergi López i Ian Samsó. 

També competeixen dos títols més amb talent català: Buñuel en el laberinto de las tortugas (Sygnatia) de l’animador i director d’animació Salvador Simó; i el film protagonitzat per Pol Monen i Andrea Ros, entre d’altres actors espanyols, ¿A quién te llevarías a una isla desierta?  Beatriz Bodegas - La Canica Films) dirigit per Jota Linares.

La secció oficial fora de concurs, Málaga Premiere, compta amb el documental Vosotros sois mi película (Youplanet Pictures, W-Producciones) de Carlo Padial, sobre el youtuber Wismichu,  escrita per ell mateix amb Carlos de Diego i Ismael Prego, fruit del procés de creació de l'experiment performance Bocadillo; i la nova temporada de Cuéntame cómo pasó: el año de la serpiente (RTVE en col·laboració amb Grupo Ganga Producciones) dirigida per Óscar Aibar i escrita per Joaquim Oristrell.

A Zona Zine, la secció que aposta per l’autoria i la innovació, hi trobem Asamblea (Kaishaku Films, Nakamura Films) d’Álex Montoya; La filla d’algú (ESCAC Films), protagonitzat per Aina Clotet i realitzat de forma col·lectiva per alumnes de l’ESCAC; i Ojos negros (Nanouk Films) de Marta Marta Lallana i Ivet Castel, que també neix com un projecte de treball final del grau de Comunicació Audiovisual de la UPF. 

En la secció oficial de llargmetratges documentals han estat seleccionats Hasta que las nubes nos unan, Guardiola-Diola de Lluís Escartín Lara; Baracoa (The Moving Picture Boys) de Pablo Briones; i El cuarto reino (Jaibo Films, Isabel Feliu Arquiola PC, Àlex Lora PC) de Adán Aliaga i Àlex Lora. I en la secció especial de documentals s’hi citen dos llargmetratges catalans més: City for Sale (Bausan Films) de Laura Álvarez Soler i Me llamo Violeta (Mediapro, Polar Star Films) de David Fernández de Castro i Marc Parramon.

En les dues seccions oficials de curtmetratge, la presència catalana és molt abundant. Pel que fa la secció oficial de curtmetratges documentals: Distancias de Pablo Carpal; El día de los conectados (Escuela de Cine y TV de San Antonio de los Baños, Lastor Media) de Carles Bosch, Nabil Bellahsene, Sara Rancaño, Elvira Gálvez i José M. Restrepo; Entre raíles de Delfina Spratt i Alex Puig Ros, produït en el marc del máster de documental de la UAB; Greykey (Inicia Films) d’Enric Ribes; i Un paseo por New York Harbor de Carolina Astudillo Muñoz.

I dins la secció oficial de curtmetratges de ficció trobem: Benidorm 2017 (ESCAC Films) de Claudia Costafreda; La mala fe (Alhena Production) de Marina Pauné, Elena Pauné i Eva Pauné; Sin pausa (ESCAC films) de José Cachón; Catenacio (Garage Films) de NYSU; Flotando (Itziar Castro) de Frankie De Leonardis; Después también (Avalon) de Carla Simón, escrita juntament amb Valentina Viso i Aina Clotet; Suc de síndria (Distinto Films) d’Irene Moray i protagonitzat per Elena Martín i Max Grosse Majench. What is Love (Escándalo Films, Lobo Kane Production Company, Doble Check Películas) de Paco Caballero amb Verónica Echegui i Miki Esparbé; Un chico cualquiera, Rosario solo hay una d’Àlex Monner; Grbavica (C.R.I.M. Produções, La Foradada Films, Film Factory) de Manel Raga; El fin de todas las cosas (Demeter Films) de Norma Vila; i Nacho no conduce (ESCAC Films) d’Alejandro Marín.

En la categoria Lo mejor del año - España es podrà veure la guanyadora enguany del Premi Gaudí a la Millor pel·lícula Les distàncies d’Elena Trapé, juntament amb Mi querida cofradía de Marta Díaz i Lopez Díaz. 

Tota la programació del Festival de Málaga 2019 en aquest enllaç

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat