Esta información no está disponible en castellano.

Actividades Academia

Les pel·lícules per a televisió nominades als XI Premis Gaudí, protagonitzen la tercera sessió de les "Converses de l'Acadèmia"


El cicle de trobades amb Nominats als XI Premis Gaudí "Converses de l'Acadèmia" reuneix a directors i productors de les quatre pel·lícules per a televisió nominades als XI Premis Gaudí

En aquesta tercera taula rodona, les protagonistes han estat les quatre pel·lícules per televisió nominades als Premis del cinema català: De la ley a la ley, dirigida per Sílvia Quer, que a través del personatge Torcuato Fernández-Miranda ens transporta al començament del camí cap a la transició democràtica amb el nomenament d’Adolfo Suárez i l’arribada d’una nova època. El Nom,  dirigida per Joel Joan, una comèdia àcida on el nom d’un nadó es converteix en el detonant que converteix un sopar en un camp de batalla ple de retrets i confessions. Vida privada, dirigida per Sílvia Munt, basada en l’obra homònima de Josep Maria de Sagarra és una crònica del naufragi social d’una família de l’aristocràcia barcelonina enmig dels canvis socials i polítics esdevinguts a Barcelona entre el final de la dictadura de Primo de Rivera i la Segona República. Vilafranca, signada per Lluís Maria Güell i protagonitzada per Joan Pera, el patriarca d’una gran família que veu com amb la seva desaparició progressiva causada per l’Alzheimer fa aflorar tots els secrets i frustracions de cada membre de la família.

#ConversesAcadèmia - Pel·lícules per a televisió amb segell català

📺 Pel·lícules per a televisió amb segell català - 🔴 Segueix en directe la tercera sessió de les #ConversesAcadèmia, amb les pel·lícules per a televisió nominades als XI #PremisGaudí, des de l’SGAE Catalunya 👉 bit.ly/trobadesnominats

Posted by Acadèmia del Cinema Català - Premis Gaudí on Thursday, January 17, 2019


El moderador de la taula va ser Àlex Gutiérrez, periodista i cap de Mèdia del Diari Ara, una de les seccions pioneres al nostre país en matèria televisiva. 

La conversa, que va girar entorn de temes molt diversos -primerament més relacionats amb el procés creatiu i després més dirigits cap als condicionats de producció, així com cap a l’audiència i la forma de consum d’aquestes obres- va suscitar un debat intens entre ponents i públic assistent.

Mentre que Ferran Cera, productor de De la ley a la ley posava sobre la taula els condicionats de Televisión Española en aspectes com l’elecció del personatge protagonista, Lluís Maria Güell reclamava la necessitat de prioritzar el llenguatge i el relat en l’estratègia. Sílvia Munt, directora de Vida privada, va abordar la necessitat de plantejar un guió que connecti amb l’espectador, amb coses atractives per explicar. 

En aquesta línia va intervenir, Pere Roca, productor d’El Nom, dirigida per l’expresident de l’Acadèmia, l’actr, productor, guionista i director Joel Joan, per reclamar que les TV movies dialoguin més i millor amb l’audiència a qui s’adrecen: “Treballem massa per a la política i les institucions i massa poc per a l’espectador”, va argumentar. 

Més enllà de les qüestions referents al guió, el llenguatge i la narració, la conversa va aflorar temes com els criteris de programació de les televisions i la necessitat de crear hàbits de consum. Albert Sagalés, productor de Vilafranca, va denunciar en aquesta línia la manca d’esforços posats per les televisions públiques per fomentar una vida més llarga de la ficció televisiva no seriada. La competència de les plataformes digitals, en recursos econòmics però també en la manera de posar a disposició del públic els continguts d’una manera fàcil, engrescadora i amb bona qualitat, va ser una de les qüestions que van aparèixer en el torn obert de preguntes del públic. 

Sílvia Munt va denunciar la precària situació del finançament de l’audiovisual i la va comparar amb el teatre, que “gaudeix d’una tradició, una musculatura i un pressupost molt per sobre de l’audiovisual”.  

Àngels Masclans, productora de Vida privada va aportar el punt d’esperança: la pel·lícula per a televisió té pressupostos molt baixos però permet investigar nous creadors, formats i equips. “I la visibilitat que li dona l’emissió a la tele pública incideix en una millor connexió amb el públic”. En aquest sentit, les dades aportades per Camilo Tarrazón, President del Gremi d’Exhibidors van ser contundents: “Les pel·lícules dels Gaudí que haurà vist més gent seran sens dubte les vostres”. 

Dijous 24, últim debat amb Nominats als XI Premis Gaudí

El quart i últim serà el 24 de gener i reunirà als muntadors i muntadores nominats als premis, amb el títol "El muntatge, les costures invisibles del cinema".

Més informació sobre la propera sessió i com assistir-hi a bit.ly/trobadesnominats

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat