Actualitat

L’oscaritzat Mark Berger acosta al públic l’ofici de muntador de so

L’Acadèmia del Cinema Català i l’acadèmia Bande à part han organitzat una taula rodona amb Berger, guardonat quatre cops per l’Acadèmia de Hollywood per Apocalypse now, Elegidos para la gloria, Amadeus i El Paciente Inglés

Barcelona, 12 de novembre de 2010. Aquest matí el muntador de so Mark Berger, guardonat per l’Acadèmia de Hollywood en quatre ocasions, ha participat en una taula rodona organitzada per l’Acadèmia del Cinema Català i l’acadèmia Bande à part de Barcelona que ha tingut lloc a la seu de l’SGAE i en la que també hi ha estat present l’acadèmic Jordi Arquès.

Berger, amb més de 30 anys d’experiència i amb una trajectòria reconeguda a nivell internacional, ha acostat als assistents l’ofici de muntador de so i ha recalcat la importància que aquest té en la creació de l’atmosfera sonora de tota producció cinematogràfica.

Berger ha encoratjat al públic a fer un anàlisi reflexiu de l’art, i ha suggerit que la tecnologia moderna no hauria de modificar el sentit conceptual del so: “la tècnica mai és tan important com el que estàs enregistrant. No per més avançada que estigui la tecnologia el resultat ha de ser millor”. En aquest sentit Berger ha destacat que a vegades és important “desendollar-se de la tecnologia”.

A la presentació Mark Berger ha projectat una escena de “El talento de Mr. Ripley”, de la que ha analitzat la utilització dels elements sonors que la composen per tal de ressaltar la seva importància. Berger ha assegurat que “la música i els efectes han d’estar al servei del guió”

L’exercici de muntatge sonor de Mark Berger es recolza en la subtilesa i en el cerca de creació d’atmosferes sonores no basades només en sons sorolloses o músiques espectaculars. Per aquest motiu el muntador de so ha fet referència als muntatges de les pel·lícules actuals, assegurant que en alguns casos busquen una potència sonora excessiva.  

Trajectòria de Mark Berger
Tot i que la seva introducció al món cinematogràfic va ser casual, Mark Berger s’ha consolidat com una figura clau en l’àmbit del muntatge sonor en les produccions cinematogràfiques. És un dels cineastes sorgits a Califòrnia del Nord a principis dels anys 70 al voltant de Francis Ford Coppola; una generació marcada per la seva oposició a la gran industria de Hollywood i al sistema que l’envoltava. Al llarg de la seva carrera Berger ha format part de més de 150 pel·lícules, entre les que destaquen les quatre per les que ha guanyat un Oscar: Apocalypse now, Elegidos para la gloria, Amadeus i El Paciente Inglés. Altres films destacats de la seva filmografia són El Padrino II, Alguien Voló sobre el nido del cuco o El talento de Mr. Ripley.

INNOCÈNCIA

NOU CURTMETRATGE SELECCIONAT EN COMPETICIÓ AL  FESTIVAL INTERNACIONAL DE ZAGREB DEL DIRECTOR IGNACIO F. RODÓ

Curtmetratge Escrit i Dirigit per Ignacio F. Rodó

Pla seqüència de 10 minuts rodat en el 'Parc del Laberint d'Horta' (Barcelona)

INNOCÈNCIA  NOU CURTMETRATGE SELECCIONAT EN COMPETICIÓ AL  INTERNATIONAL FESTIVAL OF FILMS SHOT IN ONE TAKE 18/11 – 20/11 ZAGREB
Per a més informació:
4 Barres Produccions Audiovisuals
Enric Urrutia – 93 747 43 19 – 664 320 251
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
Web trailer:
http://www.4barresaudiovisuals.com/web/page/home?lang=ca
+ info, sinopsis, fotos, captures , dossier :
http://www.4barresaudiovisuals.com/web/movie/show/id/20?lang=ca
Cartell de comunicació:
http://www.4barresaudiovisuals.com/web/pressRelease/show/id/12?lang=ca


Web festival
http://www.onetakefilmfestival.com/2010/index_flash.html

NEVINOST / INNOCENCE • Ignacio F. Rodó, Španjolska, 2010., 10'

10.000 persones participen al Filmets Badalona Film Festival

EL CURT FRANCÈS HURLEMENT D’UN POISSON, ESCOLLIDA MILLOR PEL·LÍCULA.

Ahir dissabte es va clausurar el FILMETS BADALONA FILM FESTIVAL 2010 al Teatre Zorrilla de Badalona, en una gala conduïda per Lídia Heredia i Espartac Peràn i amb la participació de nombroses personalitats de la indústria cinematogràfica i els autors premiats. L’acte de cloenda va posar fi a nou dies dedicats al curtmetratge en tots els seus vessants, al llarg dels quals prop de 10.000 espectadors han convertit aquest festival, un any més, en un punt de referència internacional.

Veredicte Oficial del Jurat Internacional Filmets 2010:

VENUS de Badalona i 3.000 euros a la millor pel·lícula
HURLEMENT D’UN POISSON. Sébastien Carfora. França.

VENUS de Badalona i 1.000 euros a la millor ficció
BAD LYRICS. Marcin Maziarzewski. Polònia.

VENUS de Badalona i 1.000 euros al millor documental
NID HEI CHO. Thaïs Odermatt. Suïssa.

VENUS de Badalona i 1.000 euros a la millor animació
LOGORAMA. Produïda per Autour de Minuit. França.

VENUS de Badalona i 1.000 euros al millor film experimental
GERMANIA WÜRST. Volker Schlecht. Alemanya.

VENUS de Badalona i 1.000 euros a la millor producció jove (director menor de 25 anys)
I WISH. José Martín Rosete. Espanya.

VENUS de Badalona i 1.000 euros - Per la convivència
PANCHITO. Arantxa Echevarría. Espanya.

VENUS de Badalona i 1.000 euros a la millor producció de Badalona
AMOK. Jessica Ruíz i Carla Rendón. Catalunya.

VENUS de Badalona i 1.000 euros -  Premi als valors humans (Novetat Filmets 2010)
ONE GOAL. Sergi Agustí. Catalunya.

VENUS de Badalona i 1.000 euros - Premi especial del Jurat
INCIDENT BY A BANK. Ruben Östlund. Suècia.

Millor curt inspirat en el món del còmic
WONDROUS WOMAN. Rosanne Lucarelli. Estats Units.

VENUS de Badalona i 1.000 euros – Premi del públic
LOST AND FOUND. Philip Hunt. Anglaterra.

VENUS de Badalona i 1.000 euros a la millor producció catalana, concedit per Cinema 3 de Televisió de Catalunya
RODILLA. Juanjo Jiménez. Catalunya.

Premis especials:

Premi al millor curtmetratge emès per la XTVL.
INSTEAD OF ABRACADABRA. Patrick Eklund. Suècia.

Premi “Amics del Teatre Zorrilla” a la millor interpretació masculina.
Gregor Mielczarek. BAD LYRICS. Polònia.

Premi “Amics del Teatre Zorrilla” a la millor interpretació  femenina.
Yelle. UNE PUTE ET UN POUSSIN. França.

Premi “Amics de la Música” a la millor banda sonora original.
Max Ritchter. LOST AND FOUND. Anglaterra.

Premi EUROPA
DÉDALE. Arnaud Bouniort. França.

VENUS de Badalona i 1.000 euros al millor curtmetratge de l’Estat Espanyol per votació popular del públic  (Novetat Filmets 2010)
SEIS CONTRA SEIS. Marco Fettolini i Miguel Aguirre. Espanya.

Premi FNAC al curt català més votat per votació popular, dotat amb 300 euros.
SEXEGENARI. Ander Duque. Catalunya.

Jurat Oficial Internacional:

El Jurat Internacional ha estat presidit per l’actor Roger Coma, actor i membre de l’Acadèmia del Cinema Català. I integrat per Efthyia Zymvragaki (fotògrafa i Màster en produccions artístiques i d’investigació), Angelo Orlando (actor, guionista, director, autor teatral i escriptor), Alexia Muiños (actriu i directora de teatre i cinema), i Jordi Canchales (Responsable de producció i coordinació del Fastcurt).

Total de curtmetratges inscrits a FILMETS 2010: 1.500
Programa Internacional - Secció oficial: 232 curtmetratges seleccionats, projectats en 28 sessions
Països participants: 57 d’arreu del món
Total d’espectadors en sales: 10.000

Canónigo Films produeix la nova pel·lícula de Darren Lynn Bousman

Canónigo Films i Capacity Pictures, propietat del productor de cinema hollywoodià Wayne Rice, estàn en procés de pre-producció del film 11-11-11, que dirigirà el famós director Darren Lynn Bousman (Saw II, III, IV). Va ser el mateix Rice qui va presentar el guió d'11-11-11 als responsables de Canónigo Films, per tornar a col·laborar junts en un nou projecte cinematogràfic.

El film, un thriller de terror escrit pel mateix Bousman que es rodarà a Barcelona, està basat en la idea que de les 11 portes del cel, a les 11:11 del dia 11, del mes 11, de l'any 11, se n’obrirà l'onzena porta i alguna cosa sobrenatural s'introduirà a la terra. Una teoria de la numerología que assegura que l'11 és una alerta dels àngels guardians que, al llarg de la història, han tractat de comunicar-se amb els humans. “Amb aquesta cinta busquem una forma diferent de sorprendre a la gent, adaptant aquest fenomen de manera terrorífica”, afirma Bousman.

El jove director català Christian Molina (Rojo sangre, Diario de una ninfómana, Estació de l'oblit, De gran vull ser soldat) se centra, en aquest projecte, en tasques de producció al costat de Loris Curci, productor italo-sud-africà amb més de 30 pel·lícules produïdes, la majoria de gènere de terror, als Estats Units i a Europa de l'Est. Molina alternarà aquesta tasca amb la preparació del seu proper llargmetratge, Forced Entry, també co-produït per Capacity Pictures, el rodatge del qual està previst que comenci l’abril del 2011. 

Wayne Rice és un dels productors independents amb més reconeixement de Hollywood. Ha escrit i produït èxits com Only You, amb Helen Hunt i Kelly Preston o la comèdia Dude, where’s my car? amb Ashton Kutcher, Sean William Scott i Jennifer Garner.

En la seva última pel·lícula, l’èxit de taquilla Històries de Sant Valentí, dirigida per Gary Marshall (Pretty Woman), Rice va reunir alguns dels millors actors dels últims temps com Julia Roberts, Jessica Alba, Jamie Foxx, Anne Hathaway, Jessica Biel, Patrick Dempsey i Ashton Kutcher.
El rodatge d'11-11-11 està previst que comenci l’11 de gener del 2011 (11-1-11) i s'estrenarà a nivell mundial l'11 de novembre del 2011 (11-11-11). La companyia nord-americana Epic Pictures Group és l'encarregada de les vendes internacionals.

 

Filmets Badalona Film Festival

Amb la col·laboració de Catalan Films & TV i CI&VI Festivals de Catalunya

Filmets Corner - Taula rodona: els curtmetratges i la televisió.

Divendres 12 de novembre,17h de la tarda. Entrada gratuïta.

Teatre Zorrilla (C/ Canonge Baranera, 17, Badalona)

Convidats a la taula rodona:

Àngela Bosch: Directora del Consorci Catalan Films & TV des de l’any 2003. CATALAN FILMS & TV (CF&TV) es constitueix com el motor per a la internacionalització de les empreses audiovisuals catalanes, establint lligams locals, nacionals i internacionals i promovent la presència de productes i empreses catalanes arreu del món. El Consorci està format pels següents membres: ICIC - Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat de Catalunya, COPCA - Consorci de Promoció Comercial de Catalunya, TVC – Televisió de Catalunya, PAC - Productors Audiovisuals de Catalunya, BA - Barcelona Audiovisual, APIC – Associació de Productors Independents de Catalunya, EGEDA - Entitat Gestora de Drets Audiovisuals. Anteriorment Àngela Bosch ha treballat com a directora de continguts pel canal digital de Cosmopolitan TV (Espanya), propietat del grup Hearst Entertainment (USA). També ha dirigit, durant vuit anys, el departament de vendes internacionals de la productora Lola Films.

Pilar Cugat: Llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Treballa a TV3 des de l’any 1992 com a redactora, guionista i directora de programes. Actualment és la Coordinadora de Continguts de l’Àrea de Programes Culturals i Especials de TV3 i directora del programa Territoris, dedicat als curtmetratges.

Pablo Menéndez: Diplomat en Direcció Cinematogràfica pel Centre d’Estudis Cinematogràfics de Catalunya (CECC). Després de treballar durant dos anys en tasques de producció en pel•lícules i curtmetratges, va ser un dels fundadors de la distribuïdora Marvin&Wayne, en què és responsable del departament d’adquisicions. Marvin&Wayne té una presència destacada en els principals mercats internacionals, i té l’objectiu de dotar els curtmetratges de més visibilitat a través de la promoció en festivals, gestió de vendes i organització de mostres i projeccions.

Àlex Navarro: Llicenciat en Filosofia i i format en imatge i so en l’apartat de producció. Treballa a l’oficina de MEDIA Antena Catalunya des del 2002, informant, promocionant i representant el Programa MEDIA de la UE, que dóna suport a l’audiovisual europeu. És coneixedor del sector audiovisual i de les polítiques d’ajuts públics supranacionals com ara Programes Eurimages, Ibermedia o Mundus. El seu bagatge professional recull diversos àmbits dins la gestió cultural i l’audiovisual (TVE, SA, Consell
de la Joventut, COOB’92, freelance per a diferents companyies financeres i de producció. La música de cinema es compta, també, entre les seves aficions.

Agustí Argelich: Director dels festivals FILMETS Badalona Film Festival i del BCN Sports Film. Coordinador i programador de SUBTRAVELLING. Membre de l’Acadèmia del Cinema Català i membre de la junta de CI&VI, Coordinadora de Festivals de Cinema i Vídeo de Catalunya. Productor del canal 3/24, comprador i assessor de curtmetratges dels programes Sala 33 i Territoris, del canal 33 de TV3 Televisió de Catalunya. Ha participat en diversos fòrums i conferències als festivals i mercats de Clermont-Ferrand, Brussel•les, Short Film Corner (Cannes), Circuito Off (Venècia), WSFF i Imagine Native (Toronto), Off-Courts (Trouville), Tous-courts (Aix-en-Provence), Curtocircuito (Santiago de Compostela), EFM - Berlinale, 3D WIRE (Segovia), etc. Jurat als festivals Docúpolis, FEC Cambrils-Reus, Cortoons (Roma), i dels screenings de Catalan Films, Shorts from Spain i Unifrance. Fotògraf i productor audiovisual, ha realitzat més d’una vintena de curtmetratges de ficció, animació i documentals.

La mirada del samurài: els dibuixos d’Akira Kurosawa

Exposició organitzada pel Centre d’Oci i Cultura Alhóndiga Bilbao, dins de l’Any Kurosawa 2010 promogut pel Centre d’Investigacions Film-Història de la Universitat de Barcelona (UB). Des del 16 de novembre d’enguany fins al 30 de gener de 2011, amb el següent programa d’activitats:

Dimarts, 16 de novembre: Roda de premsa, a les 11:30, amb assistència de l’ambaixador de Japó, l’alcalde de Bilbao, els representants de Kurosawa Production i HoriPro Inc., a més del comissari de l’exposició, Josep Maria Caparrós, catedràtic de cinema (UB).
A les 19:30 hores del mateix dia 17, inauguració oficial de l’exposició.
Dimecres, 17 de novembre: Actualitat d’Akira Kurosawa. Taula rodona amb Patxi Urkijo, professor de la Universitat del País Basc, i els autors del llibre “Akira Kurosawa: la mirada del samurai”, Andrés Expòsito, Carlos Giménez Soria i Jordi Puigdomènech, membres del Centre d’Investigacions Film-Història.
Dijous, 18 de novembre: 20:00: Projecció del documental de Chris Marker, A.K. (1985). 75 min. V.O.S.
Dijous, 25 de novembre: Música japonesa. Curs pràctic per conèixer aspectes tan importants de la cultura japonesa com la seva tradició musical i els seus elements sonors.
Sessions concertades amb centres escolars (alumnes de 7 a 10 anys). Horari: 9:30-10:30 i 15:30-15:30. Sessió oberta al públic en general: 17:30-18:30.
Dijous, 2 de desembre: Conferència a les 19:30, Japó i la filmografia d'Akira Kurosawa, per Isabel Coixet, directora de cinema i apassionada confesa de la cultura japonesa.
Dijous, 9 de desembre: 20:00: Projecció de Kagemusha. L'ombra del guerrer (1980), d'Akira Kurosawa. 152 min. V.O.S.
Dijous, 16 de desembre: 20:00: Projecció de Ghost Dog. El camí del samurài (1999), de Jim Jarmusch. 116 min. V.O.S.
Dijous, 13 de gener de 2011: 20:00 Projecció de Porco rosso (1992), d'Hayao Miyazaki. 94 min. V.O.S.
Dies 13, 14 i 15 de gener: Storyboards d'Akira Kurosawa: manga i animé contemporani 
El món de l'anime en dues sessions teòriques i una pràctica, amb Laura Montero, especialista en manga i cinema d'animació japonès. Horari: dijous i divendres, 17:00-20:00; dissabte, 10:30-13:30.
Dijous, 20 de gener: 20:00 hores, projecció de El silenci d'un home (Le Samouraï, 1967), de Jean-Pierre Melville. 105 min. V.O.S.
Diumenge, 30 de gener: 20:00 hores, projecció de Els somnis d'Akira Kurosawa (1990). 120 min. V.O.S. Clausura de l'exposició La mirada del samurài: els dibuixos d'Akira Kurosawa.

Alhóndiga Bilbao se suma a les commemoracions pel naixement d'Akira Kurosawa amb aquesta exposició de 120 dibuixos originals procedents dels storyboards de les seves sis darreres pel·lícules: Kagemusha. L'ombra del guerrer, Ran, Els somnis d'Akira Kurosawa, Rapsòdia a l'agost, Espera una mica i El mar que ens mira (aquesta només com a guionista).
Artista plàstic abans que director de cinema, els seus dibuixos posseeixen un gran interès que transcendeix el simple valor instrumental que tenen les vinyetes d'un storyboard. En ells la iconografia oriental s'entrecreua amb la influència dels artistes de les avantguardes europees de començaments del segle XX que tant admirava Akira Kuroswa: Van Gogh, Renoir, Cézanne i Chagall.
Juntament amb els dibuixos i fragments d'aquests films podran veure's peces de vestuari i cartells publicitaris de la seva filmografia que ajudaran a comprendre i posar en context la labor creativa d’Akira Kurosawa, artista universalment conegut com a director de cinema, però amb prou feines com a dibuixant, dissenyador de vestuaris i escenes.
Catàleg de l’exposició, de 292 pàgines, en castellà, basc i anglès, amb la reproducció dels 120 dibuixos originals (Preu: 30 euros).

Alhóndiga Bilbao – Alameda Rekalde, núm. 56 - 48011 BILBAO                   Telèfon: 944 014 014. - Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / www.alhondigabilbao.com

De gran vull ser soldat, guardonada al Internazionale di Roma

De gran vull ser soldat, dirigida per Christian Molina i produïda per Canónigo Films, Stars Pictures, Trees Pictures i Black Flag Cinema, ha estat guardonada amb el premi Marc Aureli a la millor pel·lícula en la secció “Alice Nella Città” del Festival Internazionale del Film di Roma, dedicada al públic adolescent i que sempre destaca per incloure treballs innovadors.
El jurat, compost per nens menors de 12 anys, ha entès el missatge que el director ha volgut enviar: “Aquesta pel·lícula us ensenya que el cinema és una eina per exposar els limitis de l'ésser humà, no un arma que incentivi experimentar-los”.

El Festival Internazionale del Film di Roma és el segon certamen que selecciona De gran vull ser soldat, després de l'èxit de crítica i públic obtingut en el Sitges Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya 2010.

De gran vull ser soldat, protagonitzada per Fergus Riordan, Ben Temple, Jo Kelly i Andrew Tarbet, explica la influència que pot arribar a exercir en els nens la violència que veuen a través dels mitjans de comunicació. El film ha comptat amb la participació de Danny Glover, Robert Englund i Valeria Marini.

La història està inspirada en milers de casos reals i respon a una dada esgarrifosa: un nen, a l'edat de 18 anys, haurà vist més de 40.000 assassinats i 200.000 actes de violència per televisió, cinema i videojocs. Per construir i realitzar aquesta obra cinematogràfica el director ha comptat amb l'ajuda de psicòlegs, estudis clínics, observació escolar i realitats diàries. 

De gran vull ser soldat és la història d'Àlex, un nen de deu anys fascinat per la violència en la televisió i en els videojocs. Álex comença a desenvolupar problemes de comunicació amb els seus pares i altres companys del col·legi pel que es tanca en si mateix, inventant dos amics imaginaris, l'Astronauta Capità Harry i el seu alter ego, el Sergent John Cluster. Quan la seva mare dóna a llum bessons, Álex comença a sentir-se sol i desatès, eclipsat per l'arribada dels seus nous germans. Traït i ferit, aconsegueix que el seu pare li recompensi amb una cosa que sempre havia desitjat: una televisió a la seva habitació. A través de la televisió, Álex descobrirà un nou món i se sentirà fascinat per tot el que veurà. L'element catalitzador de la història serà aquesta creixent obsessió per les imatges de guerra i destrucció. 

El jove director Christian Molina s'ha tornat a posar rere les càmeres després de l'èxit obtingut amb els seus anteriors llargmetratges Rojo Sangre (2004), Diario de una ninfómana (2008) i de la bona acollida rebuda per Estació de l'oblit (2009) –estrenada el passat 4 de juny- en els 12 festivals de cinema nacionals i internacionals en els quals ha participat.

Zoom, Zoom, Zoom!

Avui ha començat la 8a edició del Zoom Festival Europeu de Cinema per a Televisió amb la projecció de "Cher Ami" i les ZoomClass d'animació tradicional, del TAC i de càsting.  Després de l'acte d'inauguració es projectarà la primera pel·lícula de la secció oficial, "El criminal"

La projecció de la pel·lícula Cher Ami, dins del la secció Zoom Didàctic, ha donat el tret de sortida de la 8a edició del Zoom Festival Europeu de Cinema per a Televisio, que es celebra a Igualada, d'avui fins el diumenge, 7 de novembre. El matí d'aquesta primera jornada ha estat dedicada també als escolars amb la realització de tres ZoomClaas: la d'animació tradicional, que ha estat a càrrec d'Hilari Pujol, productor de Cher Ami,  la que han ofert representants del TAC (Telespectadors Associats de Catalunya) analitzant pel·lícules amb tècniques educatives, i la que ha impartit la directora de càsting Sandra Sánchez, que ha desvelat tècniques i secrets per a aconseguir que una pel·lícula tingui un repartiment creíble i eficaç. Aquest vespre, a partir de dos quarts de nou, es fa l'acte d'inauguració, presentat per l'actor Pere Hosta, amb la presència d'autoritats i d'una nombrosa representació de l'equip de la pel·lícula que estrena la secció oficial, El criminal, de Carles Vila.

El 33 enceta la sèrie temàtica Territoris Film-Fest

El 33 enceta la sèrie temàtica Territoris Film-Fest centrada en els principals festivals cinematogràfics dedicats als curtmetratges.

TERRITORIS FILM-FEST
Territoris va néixer el 2005 amb la intenció de convertir-se en un observatori de la creació audiovisual tant nacional com internacional. En les successives edicions de Territoris, s’hi han pogut veure desenes de curtmetratges que han demostrat la gran força creativa que pot arribar a contenir aquest format.
Ara, i sota el títol de Territoris Film-Fest, el programa vol acostar els curtmetratges a un públic el més ampli possible. Per això s’emet en un nou horari i s’ha fet una tria acurada en què s’hi combinen la ficció, l’animació, l’humor, el musical, etc. adreçat al gran públic i amb la intenció de mostrar la gran varietat de temàtiques, tècniques i estils que conviuen en l’univers del format curt. En Territoris Film-Fest s’hi han programat els millors treballs, els més votats pel públic i els més premiats en els principals festivals cinematogràfics internacionals.
La sèrie, de 13 capítols, oferirà un recull de curtmetratges fins ara inèdits en la programació televisiva i amb un palmarès excepcional. Es programaran peces guanyadores d’un Oscar, del Cartoon d’Or, o primers premis als Festivals de Canes, Berlín, Clermont-Ferrand, Venècia, MECAL, Animac, Toronto, etc.
Territoris Film-Fest mostrarà al gran públic els millors curtmetratges del panorama nacional i internacional i, al mateix temps, donarà a conèixer els certàmens que són el referent del gènere i els catalitzadors del talent creatiu d’aquesta forma d’expressió audiovisual.
Com a novetat, cal remarcar que tots els curtmetratges es podran veure també per internet de manera simultània a l’emissió TV i posteriorment a la carta a través de la web del programa www.tv3.cat/territoris

Territoris Film-Fest
Estrena: Divendres 5 de novembre a les 20h al 33

Programa núm. 1   Clermont-Ferrand
El primer programa està dedicat al Festival de curtmetratges de Clermont-Ferrand, a França, una cita ineludible per a la indústria del curtmetratge.
Se'l considera el festival internacional més important d'Europa i és dels pocs que centra la seva programació exclusivament en la producció audiovisual en format curt. 

En aquest primer lliurament es podrà veure una tria de cinc curtmetratges que han passat per aquest festival: 

Le Réveil, de Marc-Henry Wajnberg
Alma, de Rodrigo Blaas, Espanya
Yours Truly, d'Osbert Parker, Gran Bretanya
Formic, de Roman Kaelin i Florian Wittman
Stretching, de François Vogel, França

Breu història del programa

Territoris entén el curtmetratge com un gènere amb personalitat pròpia i com una eina d’exploració per als nous talents creatius; un instrument versàtil que permet l’experimentació de nous llenguatges, noves formes i nous continguts dins el món audiovisual.
Des dels seus inicis, el programa s'ha caracteritzat per oferir creacions audiovisuals en format curtmetratge que difícilment tenen sortida en un espai televisiu de caràcter més tradicional. Els treballs de vídeo experimental, les creacions audiovisuals heterodoxes, innovadores, o les peces de temàtica minoritària, troben el seu lloc en aquest espai.

Territoris és un producte adreçat a una audiència interessada per les noves formes d'expressió audiovisual.

Sota aquest paraigua d'innovació audiovisual, s'han elaborat diverses sèries temàtiques:

Territoris. Sèrie de curtmetratges de ficció, experimental i animació articulada al voltant de les diverses etapes de la vida.
Territoris Col·leccions. Sèrie dedicada als curtmetratges agrupats segons paràmetres de producció o procedència de diverses nacionalitats europees.
Territoris Mediterrani. Sèrie de curtmetratges de ficció i animació produïts a països de la Mediterrània.
Territoris Dansa. Inclou diverses sèries de curtmetratges amb contingut específic de dansa, de procedència nacional i internacional.
Territoris en Xarxa. Sèrie de producció pròpia que reflecteix el dia a dia de diversos grups d'artistes i les seves interrelacions en un recull audiovisual gravat per ells mateixos.

Ara, amb Territoris Film-Fest, l’objectiu és donar a conèixer els principals Festivals de curtmetratges a través dels treballs més premiats.

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat