Notícies

Presentació del "Pla estratègic de suport a l'audiovisual català"

pla audiovisual

El nou pla estratègic 2017-2020 és una nova eina del Departament de Cultura per adequar les polítiques públiques a la realitat del sector. 

Vila assenyala que l’objectiu del nou pla ha de ser “consolidar l’audiovisual català com un referent de qualitat a nivell europeu, creador de riquesa i ocupació especialitzada i amb continguts adreçats a una àmplia varietat de públics”.

El pla estratègic de suport a l’audiovisual català defineix les eines més adequades per acompanyar el desenvolupament dels projectes, tant pel que fa al mercat -local o internacional- com a l'aspecte productiu. Per això, es proposen unes mesures que són l’establiment d’un nou sistema d’avaluació de projectes, la creació d’un sistema d’indicadors, la revisió i renovació de línies d’ajut i l’estructuració de les actuacions segons el que preveu la normativa.

“Tenim estratègia i tenim pressupost”, afirma Vila en referència als més de 21 MEUR que destinarà aquest 2017 l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a línies d’ajut i actuacions específiques per al sector audiovisual. Aquesta xifra gairebé triplica els 7,5 MEUR que s’hi van destinar l’any 2014. Vila va assegurar que “hi ha raons per l’optimisme” i va fer una crida al sector per “auto-imposar-se l’excel·lència perquè sabem que és la millor manera que tenim per tirar endavant”.

El pla també busca reforçar les estructures empresarials, afavorint projectes per professionalitzar-les, implementant estratègies ben formulades i ben executades, desenvolupant polítiques de formació especialitzada i d’atracció de talent i amb accions encaminades a l’atracció d’activitat internacional. També vol contribuir a la diversitat des de la identitat cultural pròpia, amb el foment de projectes de naturalesa molt diversa que atreguin públics segmentats, que els entretinguin i que els enriqueixin culturalment.

L’objectiu, doncs, és anar més enllà de les produccions més locals de cinema i televisió per fer productes d’un abast més global, en els dos formats, i també altres tipus de productes audiovisuals, com ara la televisió d’entreteniment, la publicitat o els videojocs.

Podeu consultar el "Pla estratègic de suport a l'audiovisual català" clicant aquí.

bannerweb candidatesxiii

@academiacinecat