Activitats Acadèmia


Els nominats als guardons en aquesta categoria participen a l'última trobada amb Nominats als XI Premis Gaudí que organitza l'Acadèmia del Cinema Català

Els muntadors de cinema nominats als Gaudí han reivindicat la seva feina aquest dijous a les portes de la gala d’aquest diumenge. Els encarregats del muntatge de ‘Jurassic World: El reino caído’, ‘Entre dos aguas’, ‘Con el viento’ i ‘Les distàncies’ han participat en el darrer col·loqui dels quatre que s’han celebrat de les ‘Converses de l’Acadèmia’, nou punt de trobada dels professionals del cinema amb el seu públic de l’Acadèmia de Cinema Català. Pau Atienza, muntador i vocal de comunicació de l’Associació de Muntadores i Muntadors Audiovisuals de Catalunya (AMMAC), ha recalcat que el de muntador és un ofici “molt invisible”, al temps que ha defensat que són “narradors i narradores i no només tècnics”.

#ConversesAcadèmia - El muntatge, les costures invisibles del cinema

🧵✂️🎞 El muntatge, les costures invisibles del cinema - 🔴 Segueix en directe l'última sessió de les #ConversesAcadèmia, amb els muntadors i muntadores nominats als XI #PremisGaudí, des de l’SGAE Catalunya amb l’AMMAC Associació de Muntadores i Muntadors audiovisuals de Catalunya 👉 bit.ly/trobadesnominats

Posted by Acadèmia del Cinema Català - Premis Gaudí on Thursday, January 24, 2019


'El muntatge, les costures invisibles del cinema' ha estat el títol d’aquest col·loqui, coorganitzat amb l’AMMAC. Atienza ha recalcat que el de muntador és un ofici “molt invisible i la seva aportació creativa a la realització de les pel·lícules, documentals i sèries és molt important”. Ha destacat que els muntadors “aporten un talent creatiu”.Cadascun dels quatre muntadors ha escollit un fragment de les seves pel·lícules nominades per comentar-les i explicar el caire que li van voler donar com per exemple en el cas de ‘Les distàncies’, en la qual van voler “generar incomoditat i la distància”. Bernat Vilaplana, muntador de ‘Jurassic World: El Reino Caído’, ha indicat que a la sala de muntatge s’hi ha d’estar molt obert a tot el que pugui passar. “La dificultat és estar sempre pendent de com pots fer servir les imatges que tens per explicar la història que has de narrar de la millor manera”. Liana Artigal, muntadora de ‘Les distàncies’, ha destacat que “la sala de muntatge, més enllà de la part tècnica, té una part creativa perquè és una suma”. Ha recalcat que a sala han de reeditar la història i fer una reescriptura del guió. “Totes les pel·lícules han de passar per muntatge, és impossible rodar un film i no muntar-lo, és un procés que no es pot saltar i sempre hi ha aquest punt de trobar i descobrir”, ha recalcat Ana Pfaff, muntadora de ‘Con el viento’.Per la seva part, Sergi Dies, muntador d”Entre dos aguas’, d’Isaki Lacuesta, ha apuntat que no trobar una solució no ha de ser un problema, sinó part del procés. “No tot el que fem ha de ser diana, sinó que s’ha de calibrar i veure per on es va”. ‘Converses de l’Acadèmia’Aquesta ha estat la darrera de les ‘Converses de l’Acadèmia’ a la seu de SGAE Catalunya amb nominats i nominades als XI Premis Gaudí en les categories de guió, pel·lícula documental, pel·lícula per a televisió i muntatge.

Notícia elaborada amb la col·laboració de l'ACN

Aquest lloc fa servir cookies, pròpies i de terceres entitats, per a finalitats estadístiques i d’anàlisi de la navegació dels usuaris a fi d’oferir-los un millor servei. Si vol conèixer més sobre les cookies i l’ús que en fem, consulti la nostra Política de Cookies.